Fresh sirup

Jako masakr! Tenhle týden je před rekonstrukcí obýváku a kuchyně. Všude se vyseká dlažba, vysekají se nové přívody vody, nahodí se vloni postavená zeď a položí nová podlaha. Musím se pochválit, ta nová bude úplně božská! Vybrali jsme imitaci betonu ve velkoformátové dlažbě a už teď když to vidím, mám hroznou radost. :)  Teď napsat článek, uskladnit sebrané byliny (naházet do sklenic už fakt nestíhám), dobalit sebe i Matese (Matesovi jsem včera zapomněla přibalit plíny, nočník a další, debil prostě. :D), který odjel už včera a je to. Pak za týden přijet, bude se malovat hotová kuchyň a uklízet celý barák. Malování obýváku jsme odpískali už na začátku, protože tam ty zdi budou potřebovat tak týden času :D. Na to už nebude morál. A pak! Pak přijede moje nádherná nová kuchyň (aspoň doufám, ty řemeslníci...no, znáte to... :D), nová trouba, nový keramický dřez... Nebudu mít rozřezanou pracovní desku na 3 kusy a do těch děr mi nebude nic padat,... No, zvyknu si rychle! :D

Do toho se slavily Matesovy narozeniny. Už jsou mu dva! :D Jelikož jsem věděla, že to bude trochu náročný, připravila jsem si dopředu domácí sirupy a dělala limonády. Jedním z druhů byla borůvková limonáda z domácího freshe. Na to jsem vyzkoušela novinku, na kterou jsem byla hodně zvědavá a to kokosový cukr. Zrovna mi to přihrály i holky z blogerek, protože náhodou hodily novou výzvu na kokosák od Empower Supplements.

Musím říct, že super! Cukr nádherně voní po karamelu. Takže do čaje nebo kafe asi ne, pokud zrovna nejste milovníkem karamelového latté ;), ale do zákusků, sirupů a podobných věcí určitě. Takový svěží letní chessecake si dokážu představit. Sladivost mi přišla vysoká. Myslela jsem si, že do sirupu padne celý pytlík a jak nebudu ještě dokupovat, ale nebylo to potřeba. Na chessecake určitě zbyde! A u sirupů počítejte s tím, že tu vodu tyhle přírodní cukry barví, ale je podle mě odpustitelné. ;)

Ohledně sirupů se vedou velké debaty ohledně množství a druhu cukru a trvanlivosti. U nás dělám některé tak a některé tak. Ty, co považuji za nejzdravější varianty nazývám fresh sirupy. Výroba sirupů je časově náročnější, prostě musíte být dva dny po sobě aspoň chvilku doma, ale většinu času se vyrábí sirup sám, takže čistého času na tom nestrávíte ani 15 minut. A to se vyplatí! ;)


Děti šťávy přímo milují, tak s touhle nemusíte mít ani tak špatný svědomí, když to pijí "po litrech". Tentokrát jsem připravila borůvkový sirup. Nikde moc k vidění není, tak mě to zajímalo a výsledek? Super! Příště zkusím meruňkový, ten mě taky zajímá. Z drobného ovoce je to jedno, ale u větších druhů jsou na to lepší přezrálejší kusy, nebudete muset ani moc doslazovat :).

Ingredience na cca 1,2 litru sirupu:

300 g ovoce
600 + 300 ml vody
10 g + 5 g kyseliny citronové z citrusů
přírodní cukr dle chuti
 
Postup:

Ovoce lehce rozmixujeme a zalejeme 600 ml studené vody, přidáme 10 g kyseliny citronové a necháme stát 24 hodin.

Scedíme a získanou šťávu dáme stranou.

Scezené ovoce zalijeme 300 ml studené vody, přidáme 10 g kyseliny citronové, rozmixujeme ponorným mixérem a necháme stát dalších 24 hodin.

Opět scedíme a postupně do šťávy přimícháváme cukr. Já dala asi jen 80 g, bohatě stačilo. :)


Uchováváme v lednici!!!

Jak dlouho vydrží? To nevím. My ho maximálně do měsíce vždycky vypijeme. :) Proto ho dělám po menších objemech. A taky je častá změna příchuti fajn. ;)

Tipy a triky:

Kyselinu citronovou koupíte ve zdravé výživě vyrobenou přímo z citrusů, nemusí to bejt jen ta syntetická.

Jde ze všech možných druhů ovoce. Z drobného ovoce je to jedno, ale u větších druhů vybírejte spíš přezrálejší kusy, nebudete muset ani moc doslazovat. :)

Zbylé ovoce si dávám do bílých jogurtů nebo kaší.

Fresh sirup nemusí být jen záležitostí léta, ale i v zimě můžete čerpat ovoce z mrazících boxů a vesele vyrábět. Takové to zapomenuté ovoce někde  vzadu v mrazáku se na to skvěle hodí. ;)

Můžete vynechat druhou maceraci, ale je to veliká škoda, odpadu je nesrovnatelně méně. ;)

Jo! A ochočuju si jelena. Chodí k nám za plot žrát ostružiny a už se nechá skoro pohladit. Pak tu na něm budu jezdit po lesích, budu se držet za parohy a vlasy mi budou vlát ve větru. Budu na sobě mít takový ty roztrhaný cáry oblečení a břicho (který tam prostě po porodu pořád je, nechápu!!!) mi bude přetékat přes bederní roušku. :D Divoženka prostě! Tak zatím. ;)








 

Komentáře

Oblíbené příspěvky